Sohbet'e Giriş

BAZI KARAKTERLER SIĞ VE KLİŞE

BAZI KARAKTERLER SIĞ VE KLİŞE

Trier, kıyameti öyle ki estetize ettiği, dinsel bir tabloya dönüştürdüğü o son karede, bir bakıma seyirciye de soruyor, o ana hazırlık olup olmadığını. Esasen, açılış sahnesinde ruhani boyutta bir “kıyamet estetiği”var ki, görülmeye ölçüt. Trier, bu sahnede tüm hikâyeyi bir sürü dik hızda çekilmiş başka bir deyişle ultra slow motion (yavaşlatılmış davranış) efekti ve müzikle desteklediği tablo güzelliğindeki kadrajlarla özetliyor. Seyirciyi tavlayan bu süper sahnenin sonrasında alıştığımız Trier tarzı başlıyor: Kapsamlı ekranda oyuncuları bir sürü yakından izleyen, sallanan, mide bulandıran bir kamera ve
ankara escort
düzensiz, sıçramalı (jump cut) bir montaj… Bu filme hayranlık duyulmasının şüphesiz anlaşılır tarafları var. Trier, soruna uzayı da dahil olmak üzere eden o kıyamet metafiziği ve felsefi bilimkurgu ciddiyetiyle sizi alıp götürebilir. Bilhassa önce anlardan kendinizi kaptırırsanız…
Ancak, benim amaçlı bir takım inandırıcılık sıkıntıları var. Justine benzeri uyumsuz, sıra dışı bir karakterin, hiyerarşik bir reklam ajansında oldukça başarılı olacağına inanmak zor. Ajans patronu (Stellan Skarsgard) da 70’li senelerin Yeşilçam filmlerindeki berbat kalpli reklamcı tiplerini anımsadıyor. Bu filmde Justine’in karşısında mühim bir karakter ek olarak gerekiyordu belki.

Kategori
: Genel
Yazar
: admin
Etiketler
:

Sizde Yorum Yapın